2013-11-22, 12:02:29.038 UT; Pleseck, PU-133; Rokot/Briz-KM
2013-067A SSC 39451 |
Vědecká družice pro výzkum zemského magnetického pole. Družici pro Evropskou kosmickou agenturu vyrobila EADS Astrium GmbH, Friedrichshafen, vědeckou aparaturu připravila Technical University of Denmark, Kodaň. Tříose stabilizovaná družice o vzletové hmotnosti 468 kg (prázdná 369 kg) má nepravidelný tvar o rozměrech 495x150x85 cm (délka včetně stožáru s magnetometrem VFM je 906 cm) se dvěma panely sluneční baterie na horní straně družice dodávajících maximálně 750 W a dobíjejících Li-Ion baterie s kapacitou 48 Ah. Na spodní straně družice jsou umístěny koutové odrážeče pro přesné laserové měření dráhy (s přesností na cm). Orientační a stabilizační systém obsahuje tři hvězdná čidla, tři magnetometry a čidla Země a Slunce; poloha na dráze se odvozuje ze signálů GPS. Data se ukládají do palubní paměti s kapacitou 2x16 Gbit a přenášejí se na Zem při přeletu pozemní stanice Kiruna rychlostí 6 Mbit/s a 4 kbit/s. Systém pro řízení polohy sestává z trysek s tahem 20 a 50 mN a ze zásoby 30 kg plynného dusíku (trysky dodává britská firma Ampec-ISP, Cheltenham). Družice nese - magnetometr VFM (Vector Field Magnetometer) pro měření magnetického pole (připravila Technical University of Denmark); - magnetometr ASM /Absolute Scalar Magnetometer) pro měření magnetického pole a kalibraci VFM (připravila francouzská CNES); - detektor EFI (Electrical Field Instrument) pro sledování elektrického pole Země a hustoty plazmatu (připravila University of Calgary a Kanadská kosmická agentura); - mikroakcelerometr MAC-04 (Micro Accelerometer) pro měření negravitačních zrychlení (připravil Výzkumný a zkušební letecký ústav, Praha). Plánovaná aktivní životnost jsou 4 roky. [2],[3] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||
2013-067B SSC 39452 |
Vědecká družice pro výzkum zemského magnetického pole. Družici pro Evropskou kosmickou agenturu vyrobila EADS Astrium GmbH, Friedrichshafen, vědeckou aparaturu připravila Technical University of Denmark, Kodaň. Tříose stabilizovaná družice o vzletové hmotnosti 468 kg (prázdná 369 kg) má nepravidelný tvar o rozměrech 495x150x85 cm (délka včetně stožáru s magnetometrem VFM je 906 cm) se dvěma panely sluneční baterie na horní straně družice dodávajících maximálně 750 W a dobíjejících Li-Ion baterie s kapacitou 48 Ah. Na spodní straně družice jsou umístěny koutové odrážeče pro přesné laserové měření dráhy (s přesností na cm). Orientační a stabilizační systém obsahuje tři hvězdná čidla, tři magnetometry a čidla Země a Slunce; poloha na dráze se odvozuje ze signálů GPS. Data se ukládají do palubní paměti s kapacitou 2x16 Gbit a přenášejí se na Zem při přeletu pozemní stanice Kiruna rychlostí 6 Mbit/s a 4 kbit/s. Systém pro řízení polohy sestává z trysek s tahem 20 a 50 mN a ze zásoby 30 kg plynného dusíku (trysky dodává britská firma Ampec-ISP, Cheltenham). Družice nese - magnetometr VFM (Vector Field Magnetometer) pro měření magnetického pole (připravila Technical University of Denmark); - magnetometr ASM /Absolute Scalar Magnetometer) pro měření magnetického pole a kalibraci VFM (připravila francouzská CNES); - detektor EFI (Electrical Field Instrument) pro sledování elektrického pole Země a hustoty plazmatu (připravila University of Calgary a Kanadská kosmická agentura); - mikroakcelerometr MAC-04 (Micro Accelerometer) pro měření negravitačních zrychlení (připravil Výzkumný a zkušební letecký ústav, Praha). Plánovaná aktivní životnost jsou 4 roky. [2],[3] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||
2013-067C SSC 39453 |
Vědecká družice pro výzkum zemského magnetického pole. Družici pro Evropskou kosmickou agenturu vyrobila EADS Astrium GmbH, Friedrichshafen, vědeckou aparaturu připravila Technical University of Denmark, Kodaň. Tříose stabilizovaná družice o vzletové hmotnosti 468 kg (prázdná 369 kg) má nepravidelný tvar o rozměrech 495x150x85 cm (délka včetně stožáru s magnetometrem VFM je 906 cm) se dvěma panely sluneční baterie na horní straně družice dodávajících maximálně 750 W a dobíjejících Li-Ion baterie s kapacitou 48 Ah. Na spodní straně družice jsou umístěny koutové odrážeče pro přesné laserové měření dráhy (s přesností na cm). Orientační a stabilizační systém obsahuje tři hvězdná čidla, tři magnetometry a čidla Země a Slunce; poloha na dráze se odvozuje ze signálů GPS. Data se ukládají do palubní paměti s kapacitou 2x16 Gbit a přenášejí se na Zem při přeletu pozemní stanice Kiruna rychlostí 6 Mbit/s a 4 kbit/s. Systém pro řízení polohy sestává z trysek s tahem 20 a 50 mN a ze zásoby 30 kg plynného dusíku (trysky dodává britská firma Ampec-ISP, Cheltenham). Družice nese - magnetometr VFM (Vector Field Magnetometer) pro měření magnetického pole (připravila Technical University of Denmark); - magnetometr ASM /Absolute Scalar Magnetometer) pro měření magnetického pole a kalibraci VFM (připravila francouzská CNES); - detektor EFI (Electrical Field Instrument) pro sledování elektrického pole Země a hustoty plazmatu (připravila University of Calgary a Kanadská kosmická agentura); - mikroakcelerometr MAC-04 (Micro Accelerometer) pro měření negravitačních zrychlení (připravil Výzkumný a zkušební letecký ústav, Praha). Plánovaná aktivní životnost jsou 4 roky. [2],[3] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||
2013-067D SSC 39454 |
Horní stupeň nosné rakety. Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||
Zdroje informací:
|
|||||||||||||