1991-11-24, 23:44:00.006 UT; Cape Canaveral, LC-39A; Atlantis, OV-104
1991-080A SSC 21795 |
Shuttle Mission 44 Pilotovaný raketoplán. Raketoplán pro NASA Office of Space Flight postavila firma Rockwell International, Space Systems Group, Palmdale. Družicový stupeň o hmotnosti 87 918 kg, výr. č. OV-104, je dlouhý 37.2 m, vysoký 17.2 m a má křídla o rozpětí 23.8 m. Prostor pro posádku má objem 71.5 m3, trup tvoří nákladový prostor s rozměry 18.3×5.2×4.0 m uzavřený dvojicí dveří, jež se po navedení na dráhu otevírají (na vnitřní straně jsou radiátory klimatizačního systému). V nákladovém prostoru jsou nádrže s kyslíkem, vodíkem a tři palivové články o výkonu 7 kW. V zadní části stroje jsou tři motory SSME (Space Shuttle Main Engines) čísel 2015, 2029 a 2030 každý o tahu 2.1 MN. Povrch raketoplánu je pokryt dlaždicemi tepelné ochrany ze slinutého pěnového křemene. V nákladovém prostoru raketoplán nese: - vojenskou družici USA 75 (DSP 16) s dvoustupňovou urychlovací jednotkou IUS (celková hmotnost je 17 055 kg); - detektor znečištění nákladového prostoru IOCM (Interim Operational Contamination Monitor). Plánovaná doba letu je 10 dní. Posádka:
Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1991-080B SSC 21805 |
DSP Block 14 F-3 (Defense Support Program) IMEWS-16 (Integrated Missile Early Warning System) Liberty Stacionární družice včasné výstrahy. Družici pro americké ministerstvo obrany postavila firma TRW Space & Technology Group, Redondo Beach, elektroniku dodala firma Aerojet Electronic Systems Division, Asuza; provoz zabezpečuje 21st Space Wing USAF, Peterson AFB. Rotací stabilizovaná družice (6 ot./min.) o startovní hmotnosti 2355 kg má tvar válce o průměru 420 cm a délce 674 cm (na dráze po vysunutí tubusu dalekohledu a dalšího příslušenství je délka asi 10 m; k tělesu družice, jehož plášť je opatřen fotovoltaickými články, jsou připojeny čtyři panely slunečních baterií o rozpětí 670 cm; celkový maximální příkon je 1275 W. Pro korekce dráhy a změny orientace je družice vybavena malými motorky. Družice nese: - dalekohled s infračervenou kamerou pro detekci startů balistických raket; - detektory ARI (Advanced Radec I) a ARII pro kontrolu zákazu zkoušek jaderných zbraní; - detektory částic MPA (Magnetospheric Plasma Analyser) a SOPA (Synchronous Orbit Particle Analyser); - laserový komunikační systém pro přenos dat mezi družicemi DSP. Plánovaná pozice na dráze je nad 69° v.d.; předpokládaná aktivní životnost jsou minimálně 3 roky. Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1991-080C SSC 21806 |
První stupeň urychlovacího bloku vyrobeného firmou Boeing opatřený motorem Orbus 21 s tahem 181 kg. Válcové těleso o hmotnosti asi 700 kg (s palivem 14 741 kg) má tvar válce dlouhého 315 cm s vnějším průměrem 234 cm. Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1991-080D SSC 21807 |
Druhý stupeň urychlovacího bloku vyrobeného firmou Boeing opatřený motorem Orbus 6E. Válcové těleso o hmotnosti asi 300 kg (s palivem asi 3350 kg) má tvar válce dlouhého asi 200 cm s vnějším průměrem 290 cm. Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||