1996-01-11, 09:41:00.072 UT; Cape Canaveral, LC-39B; Endeavour, OV-105
1996-001A SSC 23762 |
Shuttle Mission 74 SFU Retrieval (Space Flyer Unit Retrieval) Pilotovaný raketoplán. Raketoplán pro NASA Office of Space Flight postavila firma Rockwell International, Space Systems Group, Palmdale. Družicový stupeň o startovní hmotnosti 112 182 kg výr. č. OV-105 je dlouhý 37.2 m, vysoký 17.2 m a má křídla o rozpětí 23.8 m. Prostor pro posádku má objem 71.5 m3, trup tvoří nákladový prostor s rozměry 18.3x5.2x4.0 m uzavřený dvojicí dveří, jež se po navedení na dráhu otevírají (na vnitřní straně jsou radiátory klimatizačního systému). V nákladovém prostoru je dálkový manipulátor RMS (Remote Manipulator System) a nádrže s kyslíkem, vodíkem a tři palivové články o výkonu 7 kW. V zadní části stroje jsou tři motory SSME (Space Shuttle Main Engines) č. 2028, 2036 a 2039 každý o tahu 2.1 MN. Povrch raketoplánu je pokryt dlaždicemi tepelné ochrany ze slinutého pěnového křemene. V nákladním prostoru je umístěna autonomní družice OAST-Flyer; při návratu i japonská družice SFU (1995-011A, 23521). Posádka:
Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1996-001B SSC 23763 |
Spartan 206/OAST Flyer (Spartan 206 / Office of Aeronautics and Space Technology - Flyer) Autonomní vědecká družice vypouštěná z raketoplánu. Družici vyrobilo a provozuje NASA Office of Aeronautics and Space Technology, Washington. Tříose stabilizovaná družice o hmotnosti 1198.6 kg má tvar kvádru o rozměrech 100x125x150 cm). Elektrickou energii dodávají pouze chemické baterie. Družice nese experimenty: - SPRE (Spartan Packet Radio Experiment); - REFLEX (Return Flux Experiment); - SELODE (Solar Exposure to Laser Ordnance Device); - GADACS (GPS Attitude Determination and Control Experiments). Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||