2000-009


2000-02-08, 23:19:59.928 UT; Bajkonur, PU-31/6; Sojuz-U/Fregat, A1500079/1001

2000-009A
SSC 26086
Dumsat   (Dummy Satellite) Rusko
GVM PN   (габаритно-весовой макет полезной нагрузки)
Technologická družice.
Družici postavilo a provozuje NPO im. Lavočkina, Chimki.
Rozměrová a hmotnostní (966 kg) maketa užitečného zatížení sloužící k ověření funkce nosné rakety s urychlovacím stupněm Fregat. Po dosažení oběžné dráhy se odděluje od stupně Fregat.

Parametry dráhy:
2000-02-09.10 64.86° 96.55 min 581 - 606 km
2005-01-01.28 64.85° 96.41 min 574 - 599 km
2010-01-01.71 64.85° 96.39 min 571 - 601 km
2015-01-01.00 96.33° 96.33 min 566 - 600 km

Události:
2000-02-08 23:20:00 UT: Vzlet.
2000-02-09 00:23:48 UT: Oddělení makety od horního stupně rakety.
2000-009B
SSC 26087
Fregat + IRDT   (Inflatable Reentry and Descent Technology) Rusko, Německo
IRDT/Fregat   (Инфлатабле Реентры анд Десцент Технологы / Фрегат)
Technologická družice.
Družici postavilo a provozuje NPO im. Lavočkina, Chimki, ve spolupráci s Daimler-Benz Aerospace GmbH, Mnichov.
Družici tvoří čtvrtý stupeň nosné rakety (1100 kg, délka 150 cm, maximální průměr 330 cm) nesoucí návratové pouzdro (110 kg) a nafukovací tepelný štít (po aktivací průměr 14 m) určený pro bezpečný průlet stupně s užitečným zatížením atmosférou v případě havárie nosné rakety.
Návratové pouzdro, vyvíjené pro použití při návratu vzorků z orbitální stanice, s nafukovacím tepelným štítem o průměru 380 cm nese 20 kg přístrojů pro měření fyzikálních veličin během průletu atmosférou.
Parametry dráhy:
2000-02-09.10 64.86° 96.52 min 581 - 603 km
2000-02-09.31 64.86° 96.50 min 578 - 604 km

Události:
2000-02-08 23:20:00 UT: Vzlet.
2000-02-09 00:23:48 UT: Oddělení makety užitečného zatížení.
~07:00 UT: Zážehem motoru byl objekt nasměrován do atmosféry.
07:38:11 UT: Oddělení návratového pouzdra.
07:57 UT: Přistání návratového pouzdra v Orenburské oblasti; doba letu 0.36 dne.
2000-02-14 Pátrací týmy nalezly návratové pouzdro (stupeň Fregat nebyl objeven).
Poslední aktualizace: 2015-01-22       © Jan Sedláček