2001-02-07, 23:13:02.058 UT; Cape Canaveral, LC-39A; Atlantis, OV-104
2001-006A SSC 26698 |
Atlantis F-23 Shuttle Mission 102 Pilotovaný raketoplán. Raketoplán pro NASA Office of Space Flight postavila firma Rockwell International, Space Systems Group, Palmdale. Družicový stupeň o vzletové hmotnosti 115 527 kg výr. č. OV-104 je dlouhý 37.2 m, vysoký 17.2 m a má křídla o rozpětí 23.8 m. Prostor pro posádku má objem 71.5 m3, trup tvoří nákladový prostor s rozměry 18.3x5.2x4.0 m uzavřený dvojicí dveří, jež se po navedení na dráhu otevírají (na vnitřní straně jsou radiátory klimatizačního systému). V nákladovém prostoru je dálkový manipulátor RMS (Remote Manipulator System) a nádrže s kyslíkem, vodíkem a tři palivové články o výkonu 7 kW. V zadní části stroje jsou tři motory SSME (Space Shuttle Main Engines) čísel 2044, 2047 a 2052 každý o tahu 2.1 MN. Povrch raketoplánu je pokryt dlaždicemi tepelné ochrany ze slinutého pěnového křemene. Hlavním nákladem umístěným v nákladním prostoru je modul Destiny o hmotnosti 14 060 kg ve tvaru válce o délce 900 cm a vnějšího průměru 444 cm, propojovací sokl pro budoucí připojení manipulátoru SSRMS a konstrukce pro připojení antén. Posádka:
Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2001-006B SSC 26700 |
USLM (United States Laboratory Module) Modul pro International Space Station. Modul pro NASA, Washington, postavila firma The Boeing Co., Seattle. Modul o vzletové hmotnosti 14 060 kg má tvar válce o průměru 444 cm a délce 900 cm na obou koncích opatřeného stykovacími uzly. Ve středu válcové části je jediný průzor o průměru 50.2 cm opatřený krytem zabraňujícím jeho poškození mikrometeority. Ve vnitřním prostoru je místo pro 23 skříní ISPR (International Standard Payload Rack); z hmotnostních důvodů bylo osazeno 10 skříní a další budou dopraveny při další letech raketoplánů. Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||