2005-12-21, 22:33 UT; Centre Spatial Guayanais, ELA-3; Ariane 5GS, V-169
2005-049A SSC 28911 |
Stacionární telekomunikační družice. Družici postavila a provozuje Indian Space Research Organization (ISRO), Bengalúr, na základě typu I-3K. Tříose stabilizovaná družice o vzletové hmotnosti 3081 kg (prázdná 1386.55 kg) má tvar kvádru o rozměrech 200x177x280 cm s připojenými dvěma panely sluneční baterie o rozpětí 15.16 m dodávajících 5.5 kW (na konci aktivní životnosti) a dobíjejících tři NiH2 baterie s kapacitou po 70 Ah. Vysílání probíhá prostřednictvím dvou parabolických antén o průměru 200 cm (pro pásmo C) a 220 cm (pro pásmo Ku). Pro navedení do pracovní polohy je družice vybavena vlastním pohonným systémem s motorem LAM o tahu 440 N; stabilizační a orientační systém využívá 8 motorů s tahem po 10 N a 8 motorů s tahem po 22 N. Družice nese 12 transpondérů pro pásmo C a 12 transpondérů pro pásmo Ku. Plánovaná poloha na dráze je nad 83.0° v.d.; předpokládaná aktivní životnost je 12 roků. [1],[2],[3] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2005-049B SSC 28912 |
Stacionární meteorologická družice. Družici pro Eumetsat (European Organization for the Exploitation of Meteorological Satellites), Darmstadt, postavila francouzská firma Alcatel Alenia Space, Cannes; na financování vývoje a stavby se podílela Evropská kosmická agentura. Rotací stabilizovaná družice o vzletové hmotnosti 2034 kg má tvar válce o průměru 320 cm a délky 240 cm s pláštěm pokrytým články sluneční baterie dodávající 700 W (na konci aktivní životnosti). Pro navedení do pracovní polohy je družice vybavena vlastním pohonným systémem s motorem, pro korekce dráhy se využívá soustava malých motorků na KPL. Družice nese: - spektrofotomer SEVIRI (Spinning Enhanced Visible and Infrared Imager) pro sledování meteorologické situace; - radiometr GERB (Geostationary Earth Radiation Budget) pro studium radiační rovnováhy Země; - komunikační systém MCP (Mission Communication Payload) pro přenos dat z automatických meteostanic; - převaděč záchranného systému SARSAT (Search and Rescue Satellite Transponder). Plánovaná poloha na dráze je nad 0° v.d. (v provozu nahradí družici Meteosat 7 - 1997-049B, 24932); předpokládaná aktivní životnost je minimálně 5 roků. [1],[4] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2005-049C SSC 28913 |
Druhý stupeň nosné rakety o hmotnosti 2138 kg má tvar komolého kužele s připojenými kulovými nádržemi (s možností natankovat 10 tun složek paliva) a centrálním raketovým motorem Aestus o tahu 27.4 kN. Těleso má maximální průměr 394 cm a výšku 336 cm. [1] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2005-049D SSC 28914 |
Adaptér umožňující současné vynesení dvou družic; těleso o hmotnosti asi 500 kg má tvar na jednom konci uzavřeného dutého válce. [1] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2005-049E SSC 29106 |
Kryt chladiče družice Meteosat 9; objekt katalogizován v dubnu 2006. [1] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2005-049F SSC 29676 |
Kryt optiky družice Meteosat 9; objekt katalogizován v prosinci 2006. [1] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zdroje informací:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||