2009-10-29, 20:00 UT; Centre Spatial Guayanais, ELA-3; Ariane 5ECA, V-192/L-550
2009-058A SSC 36032 |
Stacionární telekomunikační družice. Družici pro SES World Skies, Princeton, postavila firma Space Systems/Loral, Palo Alto, na základě platformy LS-1300. Družice o hmotnosti 5622 kg má tvar kvádru o rozměrech 760x290x360 cm s připojenými dvěma panely sluneční baterie o rozpětí 32.5 m dodávajících 14.2 kW (na konci aktivní životnosti). Pro navedení do pracovní polohy je opatřena motorem R-4D-11, pro drobné korekce dráhy jsou k dispozici čtyři iontové motory Fakel SPD-100, každý o tahu 83 mN. Družice nese 40 transpondérů pro pásmo C a 48 transpondérů pro pásmo Ku. Plánovaná pracovní poloha je nad 57° v.d.; předpokládaná aktivní životnost je 15 roků. [1], [3] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2009-058B SSC 36033 |
Stacionární telekomunikační družice. Družici pro Telenor Satellite Broadcasting, Oslo, postavila firma Thales Alenia Space, Cannes, na základě typu Spacebus 4000B2. Tříose stabilizovaná družice o hmotnosti 3049 kg (prázdná hmotnost 1255 kg) má tvar kvádru o rozměrech 280x180x230 cm s připojenými dvěma čtyřdílnými panely sluneční baterie o rozpětí 29.6 m dodávajících 6.4 kW (na konci aktivní životnosti). Pro navedení do pracovní polohy je opatřena motorem Astrium S-400 o tahu 420 N. Družice nese 36 transpondérů pro pásmo Ku. Plánovaná pracovní poloha je nad 0.8° z.d. (v provozu nahrazuje družici Thor 3 /1998-035A, 25358/); předpokládaná aktivní životnost je 15 roků. [2], [4] Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2009-058C SSC 36034 |
Druhý stupeň nosné rakety; válcové těleso o hmotnosti asi 1100 kg má průměr asi 400 cm a délku 584 cm. Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2009-058D SSC 36035 |
Adaptér umožňující současné vynesení dvou družic; válcové těleso o hmotnosti asi 500 kg. Parametry dráhy:
Události:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zdroje informací:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||