2011-080


2011-12-28, 17:09:01.813 UT; Bajkonur, PU-31/6; Sojuz-2.1a/Fregat

2011-080A
SSC 38040
Globalstar M084 USA
Globalstar 2-13

Telekomunikační družice.
Družici o vzletové hmotnosti 693 kg postavila pro Globalstar, Inc. (USA) na základě kontraktu z roku 2006 firma Thales Alenia Space ve svém závodě v Turínu (Itálie). Provozovatelem je Globalstar, Inc., Covington.
Družice postavená na modifikované platformě Proteus bus má tvar nízkého hranolu s obdélníkovou základnou. Družice je na dráze tříose stabilizovaná silovými setrvačníky a magnetickými cívkami; pro navigaci je opatřena přijímačem signálů družic GPS. Elektrickou energii dodávají dva výklopné otočné panely slunečních baterií s výkonem 2.4 kW (na konci životnosti 1.7 kW), které dobíjejí lithiumiontové baterie (kapacita 100 Ah). Pro korekce dráhy je opatřena čtyřmi motory každý o tahu 1 N se zásobou 154 kg jednosložkového paliva (hydrazinu).
Telekomunikační zařízení tvoří 16 transpondérů v pásmech L (Země→družice)/C (družice→Země) a 16 v pásmech C/S (pro spojení s mobilními stanicemi); povelový a telemetrický vysílač pracují v pásmu C.
Předpokládaná aktivní životnost je 15 roků. [1], [7], [10]
Parametry dráhy:
2011-12-29.27 52.01° 103.48 min 919 - 926 km
2012-03-31.69 52.01° 110.82 min 1262 - 1267 km
2013-01-27.44 52.00° 114.08 min 1412 - 1415 km

Události:
2011-12-28 17:09:02 UT: Vzlet.[7], [8]
18:47 UT: Oddělení od stupně Fregat (po oddělení poslední družice byl Fregat naveden k zániku do atmosféry).
2012-02-01 Firma Globalstar oznámila zařazení družice do běžného provozu.[9]
2011-080B
SSC 38041
Globalstar M080 USA
Globalstar 2-14

Telekomunikační družice.
Družici o vzletové hmotnosti 693 kg postavila pro Globalstar, Inc. (USA) na základě kontraktu z roku 2006 firma Thales Alenia Space ve svém závodě v Turínu (Itálie). Provozovatelem je Globalstar, Inc., Covington.
Družice postavená na modifikované platformě Proteus bus má tvar nízkého hranolu s obdélníkovou základnou. Družice je na dráze tříose stabilizovaná silovými setrvačníky a magnetickými cívkami; pro navigaci je opatřena přijímačem signálů družic GPS. Elektrickou energii dodávají dva výklopné otočné panely slunečních baterií s výkonem 2.4 kW (na konci životnosti 1.7 kW), které dobíjejí lithiumiontové baterie (kapacita 100 Ah). Pro korekce dráhy je opatřena čtyřmi motory každý o tahu 1 N se zásobou 154 kg jednosložkového paliva (hydrazinu).
Telekomunikační zařízení tvoří 16 transpondérů v pásmech L (Země→družice)/C (družice→Země) a 16 v pásmech C/S (pro spojení s mobilními stanicemi); povelový a telemetrický vysílač pracují v pásmu C.
Předpokládaná aktivní životnost je 15 roků. [2], [7]
Parametry dráhy:
2011-12-29.27 52.01° 103.48 min 919 - 926 km
2012-04-13.85 52.01° 107.49 min 1088 - 1133 km
2013-01-27.40 52.01° 114.08 min 1413 - 1414 km

Události:
2011-12-28 17:09:02 UT: Vzlet.[7], [8]
18:47 UT: Oddělení od stupně Fregat (po oddělení poslední družice byl Fregat naveden k zániku do atmosféry).
2012-02-01 Firma Globalstar oznámila zařazení družice do běžného provozu.[9]
2011-080C
SSC 38042
Globalstar M082 USA
Globalstar 2-15

Telekomunikační družice.
Družici o vzletové hmotnosti 693 kg postavila pro Globalstar, Inc. (USA) na základě kontraktu z roku 2006 firma Thales Alenia Space ve svém závodě v Turínu (Itálie). Provozovatelem je Globalstar, Inc., Covington.
Družice postavená na modifikované platformě Proteus bus má tvar nízkého hranolu s obdélníkovou základnou. Družice je na dráze tříose stabilizovaná silovými setrvačníky a magnetickými cívkami; pro navigaci je opatřena přijímačem signálů družic GPS. Elektrickou energii dodávají dva výklopné otočné panely slunečních baterií s výkonem 2.4 kW (na konci životnosti 1.7 kW), které dobíjejí lithiumiontové baterie (kapacita 100 Ah). Pro korekce dráhy je opatřena čtyřmi motory každý o tahu 1 N se zásobou 154 kg jednosložkového paliva (hydrazinu).
Telekomunikační zařízení tvoří 16 transpondérů v pásmech L (Země→družice)/C (družice→Země) a 16 v pásmech C/S (pro spojení s mobilními stanicemi); povelový a telemetrický vysílač pracují v pásmu C.
Předpokládaná aktivní životnost je 15 roků. [3], [7]
Parametry dráhy:
2011-12-29.27 52.01° 103.48 min 916 - 927 km
2012-07-06.67 52.01° 109.86 min 1202 - 1238 km
2013-01-28.38 52.01° 114.08 min 1412 - 1415 km

Události:
2011-12-28 17:09:02 UT: Vzlet.[7], [8]
18:49 UT: Oddělení od stupně Fregat (po oddělení poslední družice byl Fregat naveden k zániku do atmosféry).
2012-02-01 Firma Globalstar oznámila zařazení družice do běžného provozu.[9]
2011-080D
SSC 38043
Globalstar M092 USA
Globalstar 2-16

Telekomunikační družice.
Družici o vzletové hmotnosti 693 kg postavila pro Globalstar, Inc. (USA) na základě kontraktu z roku 2006 firma Thales Alenia Space ve svém závodě v Turínu (Itálie). Provozovatelem je Globalstar, Inc., Covington.
Družice postavená na modifikované platformě Proteus bus má tvar nízkého hranolu s obdélníkovou základnou. Družice je na dráze tříose stabilizovaná silovými setrvačníky a magnetickými cívkami; pro navigaci je opatřena přijímačem signálů družic GPS. Elektrickou energii dodávají dva výklopné otočné panely slunečních baterií s výkonem 2.4 kW (na konci životnosti 1.7 kW), které dobíjejí lithiumiontové baterie (kapacita 100 Ah). Pro korekce dráhy je opatřena čtyřmi motory každý o tahu 1 N se zásobou 154 kg jednosložkového paliva (hydrazinu).
Telekomunikační zařízení tvoří 16 transpondérů v pásmech L (Země→družice)/C (družice→Země) a 16 v pásmech C/S (pro spojení s mobilními stanicemi); povelový a telemetrický vysílač pracují v pásmu C.
Předpokládaná aktivní životnost je 15 roků. [4], [7]
Parametry dráhy:
2011-12-29.27 52.01° 103.44 min 916 - 926 km
2012-03-31.80 52.01° 113.37 min 1361 - 1401 km
2012-07-07.09 52.01° 113.37 min 1413 - 1414 km
2013-01-27.47 52.01° 114.08 min 1412 - 1415 km

Události:
2011-12-28 17:09:02 UT: Vzlet.[7], [8]
18:49 UT: Oddělení od stupně Fregat (po oddělení poslední družice byl Fregat naveden k zániku do atmosféry).
2012-02-01 Firma Globalstar oznámila zařazení družice do běžného provozu.[9]
2011-080E
SSC 38044
Globalstar M090 USA
Globalstar 2-17

Telekomunikační družice.
Družici o vzletové hmotnosti 693 kg postavila pro Globalstar, Inc. (USA) na základě kontraktu z roku 2006 firma Thales Alenia Space ve svém závodě v Turínu (Itálie). Provozovatelem je Globalstar, Inc., Covington.
Družice postavená na modifikované platformě Proteus bus má tvar nízkého hranolu s obdélníkovou základnou. Družice je na dráze tříose stabilizovaná silovými setrvačníky a magnetickými cívkami; pro navigaci je opatřena přijímačem signálů družic GPS. Elektrickou energii dodávají dva výklopné otočné panely slunečních baterií s výkonem 2.4 kW (na konci životnosti 1.7 kW), které dobíjejí lithiumiontové baterie (kapacita 100 Ah). Pro korekce dráhy je opatřena čtyřmi motory každý o tahu 1 N se zásobou 154 kg jednosložkového paliva (hydrazinu).
Telekomunikační zařízení tvoří 16 transpondérů v pásmech L (Země→družice)/C (družice→Země) a 16 v pásmech C/S (pro spojení s mobilními stanicemi); povelový a telemetrický vysílač pracují v pásmu C.
Předpokládaná aktivní životnost je 15 roků. [5], [7]
Parametry dráhy:
2011-12-29.27 52.01° 103.43 min 915 - 926 km
2012-07-07.47 52.00° 114.00 min 1409 - 1410 km
2013-01-28.16 52.00° 114.08 min 1412 - 1414 km

Události:
2011-12-28 17:09:02 UT: Vzlet.[7], [8]
18:49 UT: Oddělení od stupně Fregat (po oddělení poslední družice byl Fregat naveden k zániku do atmosféry).
2012-02-01 Firma Globalstar oznámila zařazení družice do běžného provozu.[9]
2011-080F
SSC 38045
Globalstar M086 USA
Globalstar 2-18

Telekomunikační družice.
Družici o vzletové hmotnosti 693 kg postavila pro Globalstar, Inc. (USA) na základě kontraktu z roku 2006 firma Thales Alenia Space ve svém závodě v Turínu (Itálie). Provozovatelem je Globalstar, Inc., Covington.
Družice postavená na modifikované platformě Proteus bus má tvar nízkého hranolu s obdélníkovou základnou. Družice je na dráze tříose stabilizovaná silovými setrvačníky a magnetickými cívkami; pro navigaci je opatřena přijímačem signálů družic GPS. Elektrickou energii dodávají dva výklopné otočné panely slunečních baterií s výkonem 2.4 kW (na konci životnosti 1.7 kW), které dobíjejí lithiumiontové baterie (kapacita 100 Ah). Pro korekce dráhy je opatřena čtyřmi motory každý o tahu 1 N se zásobou 154 kg jednosložkového paliva (hydrazinu).
Telekomunikační zařízení tvoří 16 transpondérů v pásmech L (Země→družice)/C (družice→Země) a 16 v pásmech C/S (pro spojení s mobilními stanicemi); povelový a telemetrický vysílač pracují v pásmu C.
Předpokládaná aktivní životnost je 15 roků. [6], [7]
Parametry dráhy:
2011-12-29.27 52.01° 103.46 min 919 - 926 km
2012-07-07.47 52.00° 113.99 min 1407 - 1412 km
2013-01-27.41 51.99° 114.08 min 1412 - 1414 km

Události:
2011-12-28 17:09:02 UT: Vzlet.[7], [8]
18:49 UT: Oddělení od stupně Fregat (po oddělení poslední družice byl Fregat naveden k zániku do atmosféry).
2012-02-01 Firma Globalstar oznámila zařazení družice do běžného provozu.[9]
nekatalogizován
horní stupeň rakety   Rusko
 
Stupeň Fregat. Hmotnost asi 1100 kg, délka 150 cm, maximální průměr 330 cm.
Události:
2011-12-28 17:09:02 UT: Vzlet.[1]
18:47 až 18:49 UT: Oddělení družic.
Po oddělení poslední družice byl stupeň naveden k zániku do atmosféry.
Zdroje informací:
  1. 2011-080A - Globalstar 2-13 / A. Vítek – 2012-01-11 - ( http://www.lib.cas.cz/space.40/2011/080A).
  2. 2011-080B - Globalstar 2-14 / A. Vítek – 2012-01-11 - ( http://www.lib.cas.cz/space.40/2011/080B).
  3. 2011-080C - Globalstar 2-15 / A. Vítek – 2012-01-11 - ( http://www.lib.cas.cz/space.40/2011/080C).
  4. 2011-080D - Globalstar 2-16 / A. Vítek – 2012-01-11 - ( http://www.lib.cas.cz/space.40/2011/080D).
  5. 2011-080E - Globalstar 2-17 / A. Vítek – 2012-01-11 - ( http://www.lib.cas.cz/space.40/2011/080E).
  6. 2011-080F - Globalstar 2-18 / A. Vítek – 2012-01-11 - ( http://www.lib.cas.cz/space.40/2011/080F).
  7. Soyuz 2-1A closes 2011 with successful launch of six Globalstar-2 satellites - (http://www.nasaspaceflight.com/2011/12/soyuz-2-1a-2011-launch-six-globalstar2-satellites/).
  8. GLOBALSTAR ANNOUNCES SUCCESSFUL THIRD LAUNCH OF SIX NEW SECOND-GENERATION SATELLITES - 2011-12-28 - (http://www.globalstar.com/en/index.php?cid=7010&pressId=710).
  9. GLOBALSTAR CUSTOMERS REAPING BENEFITS OF NEW SECOND-GENERATION SATELLITES - 2012-02-01 - (http://www.globalstar.com/en/index.php?cid=7010&pressId=714).
  10. Globalstar M084 - 2012-01-25 - (http://weebau.com/satellite/G/globalstar84.htm).
Poslední aktualizace: 2016-11-09       © Jan Sedláček
TOPlist